Tytułowe miecze zostały wręczone! Nagrody, już po raz 15, zostały przyznane twórcom kampanii reklamowych za ich kreatywność i najlepsze pomysły. W jubileuszowej edycji KTR 2018, kampania fundacji Rak`n`Roll realizowana pod hasłem „Nie ma Rak`n`Rolla bez procentów” została doceniona aż 5 razy.
Kampania „Nie ma Rak`n`Rolla bez procentów” zdobyła 8 nominacji, wygrywając 5 statuetek w następujących kategoriach:
– Communication; Podkategoria: Print & Publishing / Use Of Print – Srebro
– Communication; Podkategoria: Innovation / In Communication – Srebro
– Communication; Podkategoria: Integrated Campaigns / Activation Campaigns – Brąz
– Communication; Podkategoria: Print & Publishing / Packaging – Brąz
– Design; Podkategoria: Brand Identity / Promotional Item – Brąz
W ramach kampanii powstały trzy filmy ukazujące prywatne historie podopiecznych Fundacji – Miłość, opowiadająca romantyczną historię Gosi i Dawida, Zabawa, przedstawiająca historię Oli oraz Wygrana poświęcona historii Michała, który jeszcze 5 lat temu zmagał się z rakiem, a obecnie biega w maratonach. Ponadto, kontraktowy browar rzemieślniczy Inne Beczki uwarzył dla Fundacji specjalne piwo bezalkoholowe o nazwie „KRS 000 338 803”, którego etykieta została zaprojektowana tak, aby w prosty sposób zapamiętać nazwę, którą należy wpisać w deklaracji podatkowej.
KTR to największy polski festiwal kreacji reklamowej. Konkurs skierowany jest do osób i podmiotów z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w Polsce. Za stronę koncepcyjno-kreatywną kampanii fundacji odpowiada agencja Grey Group Poland.