Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie! oraz fotografka Anna Bedyńska zachęcają do szukania kropek. Projekt Spot the Dot ma na celu zwrócenie uwagi na poznawanie znamion na skórze, czyli jeden z ważnych etapów profilaktyki czerniaka. Partnerem działań jest marka La Roche-Posay, patronatu wydarzeniom udzieliła Akademia Czerniaka.
- W ramach projektu Spot the Dot wykonany przez Bedyńską fotoreportaż z Japonii zawisł w Galerii Plenerowej Muzeum Łazienki Królewskie.
- Do zobaczenia zdjęć zachęca pokryta kropkami al. Agrykola.
- Projekt, połączony z akcją edukacyjną, zakończy się we wrześniu premierą książki ze zdjęciami artystki, których motywem przewodnim są kropki.
Inspiracja
Fotografkę Annę Bedyńską los rzucił do Tokio. Poznawanie miasta zaczęła od Muzeum Yayoi Kusamy. Po pierwszej wystawie zostały jej powidoki – kropki, którymi Kusama obsesyjnie pokrywała kolejne metry płótna, zaczynają prześladować i ją. Bedyńska widzi je wszędzie: w detalach miejskich i architekturze, na ubraniach i towarach. Nie szuka ich – przychodzą same.
Współpraca z Fundacją Rak’n’Roll. Wygraj Życie!
Po powrocie do Polski Anna Bedyńska zaprezentowała swoje zdjęcia przedstawicielom Rak’n’Rolla z propozycją wykorzystania szerokiej metaforyki fotografii do działań profilaktycznych. Kropki z obrazów Bedyńskiej zaczęły zachęcać do szukania tych pozostałych – w przestrzeni miejskiej, na przedmiotach użytkowych oraz na własnej skórze. Znajomość kropek – znamion – to część profilaktyki czerniaka.
Szukanie kropek wokół siebie może być zabawą. Poznawanie znamion na własnej skórze także może być interesujące. Cieszymy się, że razem z Anną Bedyńską oraz marką La Roche-Posay mamy okazję zachęcać do dbania o siebie i potwierdzania zdrowia skóry. Dbałość o nią jest podstawowym etapem profilaktyki. Powinna stać się naszą codzienną, dobrą praktyką. Zwiększenie uważności na stan skóry jest naszym – Rak’n’Rolla, Anny Bedyńskiej, oraz marki La Roche-Posay wspólnym celem – mówi Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.
Projekt Spot the Dot
Projekt Spot the Dot potrwa od czerwca do września. Rozpoczęła go wystawa zdjęć Anny Bedyńskiej w Galerii Plenerowej Muzeum Łazienki Królewskie (czerwiec 2024). Do wystawy poprowadzi pokryta kropkami al. Agrykola. Na lipiec i sierpień zaplanowano działania edukacyjne. We wrześniu odbędzie się premiera książki z fotografiami Bedyńskiej oraz informacjami na temat profilaktyki czerniaka (wydawcą jest holenderska organizacja o tej samej nazwie: Spot the Dot). Premiera albumu połączona będzie ze spotkaniem autorskim i rozmową na temat nowego podejścia do prowadzenia działań profilaktycznych.
Wierzę, że fotografia ma ogromną moc. Przekazuje emocje, idee i piękno, ale przede wszystkim potrafi poruszyć i łączyć ludzi. Jeśli przy okazji spotkania ze Spot the Dot, ktoś dowie się, że powinien mapować ciało tak, jak mapujemy przestrzeń wokół nas, i dzięki temu zrobi pierwszy krok w stronę profilaktyki czerniaka, będzie to oznaczało, że fotografia zyskała jeszcze jedną ważną funkcję – angażowania ludzi do dbania o swoje zdrowie – komentuje Anna Bedyńska.
Zaangażowanie La Roche-Posay
La Roche-Posay to marka nr 1 w rekomendacjach dermatologów w Polsce i na świecie. Dostarcza rozwiązania, które znane są ze swojej skuteczności i bezpieczeństwa w pielęgnacji skóry. Od lat stawia sobie za cel poprawianie jakości życia pacjentów i konsumentów. Spot the Dot odzwierciedla więc istotę i wartości marki. La Roche-Posay oprócz wsparcia organizacyjnego i finansowego projektu, zaangażowało do niego swoich zaufanych ambasadorów – twórców internetowych. Powiększają oni zasięg przekazu kampanii, jak i docierają do osób, które na co dzień mogą być niezainteresowane tematyką profilaktyki.
Jesteśmy niezwykle dumni z rozpoczęcia współpracy z Fundacją Rak’n’Roll. Spot the Dot to wyjątkowa wystawa fotografii, gdzie głównym elementem są kropki. Misją marki La Roche-Posay jest poprawa jakości życia poprzez dbanie o zdrowy wygląd skóry i jej komfort. Jako eksperci w dziedzinie pielęgnacji skóry poprzez tę inicjatywę chcemy podnosić świadomość konieczności fotoprotekcji każdego dnia niezależnie od pogody, a w szczególności bezpieczeństwa na słońcu i profilaktyki czerniaka. Dlatego zachęcamy do szukania i obserwowania kropek nie tylko wokół siebie, ale również na swojej skórze – zaznacza Natalia Walencik, Senior Brand Manager La Roche-Posay.
PARTNERZY
Partner główny: La Roche-Posay
Patronat merytoryczny: Akademia Czerniaka
Partner wspierający: Muzeum Łazienki Królewskie