Rak prostaty jest drugim co do częstości występowania nowotworem u mężczyzn. Wykryty we wczesnym stadium może być skutecznie leczony. Jedynym sposobem zapobiegania i możliwością ewentualnego wczesnego wykrycia tego schorzenia jest profilaktyka – regularne, coroczne badanie per rectum i oznaczenie stężenia PSA we krwi, u mężczyzn po 40 r.ż.
Gadaj*Badaj to kampania społeczna, którą zrobiliśmy, aby zwrócić uwagę mężczyzn na konieczność wykonywania profilaktycznych badań w kierunku raka prostaty i przełamać tabu związane z mówieniem o tym temacie.
Naszym celem było poszerzanie wiedzy na temat jednego z najczęściej występujących w tej grupie nowotworów, czyli raka prostaty i zachęcenie mężczyzn do wykonywania regularnych badań profilaktycznych.
W ramach kampanii stworzyliśmy serię 3. layoutów internetowo-printowych, a także spoty: filmowy i radiowy. Film powstał we współpracy z ekipą marzeń: reżyseria: Wojtek Smarzowski, zdjęcia: Piotr Sobociński, obsada: Kinga Preis, Olga Bołądź, Magdalena Popławska oraz Leszek Lichota.
W przestrzeni publicznej pojawiły się naklejki oraz plakaty z hasłami promującymi badanie. „Kto nie wypina tego wina”, „Aby żyć, czasem wystarczy się schylić”, „Rozmawiasz z kuplami o dupach? Pogadaj o swojej.”