Tegoroczna kampania fundacji Rak`n`Roll realizowana pod hasłem „Nie ma Rak`n`Rolla bez procentów” zdobyła 4 nominacje w konkursie Innovation 2018. Kampania doceniona została m.in. nieszablonowe podejście do komunikacji działalności fundacji oraz zwiększania świadomości dotyczącej życia z chorobą nowotworową.
Komunikacja „Nie ma Rak`n`Rolla bez procentów” oparta została na grze słownej mającej na celu zwrócenie uwagi, że fundacja do działań potrzebuje procentów, ale innych niż może się wydawać. W ramach kampanii powstały trzy filmy ukazujące prywatne historie podopiecznych Fundacji – Miłość opowiadająca romantyczną historię Gosi i Dawida, Zabawa przedstawiająca historię Oli oraz Wygrana poświęcona historii Michała, który jeszcze 5 lat temu zmagał się z rakiem, a obecnie przygotowuje się do Biegu Rzeźnika na dystansie 78km. Ponadto, kontraktowy browar rzemieślniczy Inne Beczki uwarzył dla Fundacji specjalne piwo bezalkoholowe o nazwie „KRS 000 338 803”, którego etykieta została zaprojektowana tak, aby w prosty sposób zapamiętać nazwę, którą należy wpisać w deklaracji podatkowej.
Konkurs Innovation organizowany jest przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a jego celem jest umożliwienie zaprezentowania niekonwencjonalnych testów rozwiązań oraz docenienie projektów eksperymentalnych, szukających i prezentujących nowe wzorce działań marketingowych.
Rozdanie nagród odbędzie się 23 kwietnia w Reducie Banku Polskiego w Warszawie.
Trzymamy kciuki!