…nagle dostajesz diagnozę, rak.
Ruszyła kampania zachęcająca do przekazania 1% podatku Fundacji Rak’n’Roll. Jest inspirowana doświadczeniami rak’n’rollowych Podopiecznych, o których mówią „koncert życia”.
Gdy jesteśmy zdrowi wydaje nam się, że „show” – nasze życie – będzie przebiegać, tak jak sobie zaplanujemy. Tymczasem każdy z nas może usłyszeć diagnozę, która w jednej chwili zrzuca nas ze sceny. Wtedy najważniejsze jest mieć wokół siebie ludzi, którzy nas złapią, będą wspierać na każdym etapie terapii i wreszcie, którzy pomogą stanąć nam o własnych siłach.
To idea kampanii, którą Fundacja Rak’n’Roll zachęca do przekazywania przy tegorocznym rozliczeniu PIT – 1% podatku na pomoc i wsparcie podopiecznych Fundacji w przejściu przez raka. Ideę obrazuje spot z piosenką Faustyny Maciejczuk jako motywem przewodnim.
Oglądam ten nowy klip i nie mogę przestać. Za każdym razem wyłapuję coś nowego i jest to tak niewyobrażalnie w punkt. […] Diagnoza jak strzał, jesteś jak pod wodą i musisz zawalczyć o oddech, szukasz przerębla w lęku, w tym lodzie choroby. […] Pod kroplówką jesteś sama, ale jeśli zaufasz, są ręce, które cię złapią i przeniosą. […] Stroje… z cekinów, w szare swetry i łysą głowę. Peruka pomaga ubrać się w codzienność. A gdy już staniesz twardo na własnych nogach, to z nieznanym wcześniej poczuciem bliskości chcesz wtulić się we wszystkich, którzy byli przy Tobie.
Wiola, była Podopieczna Fundacji Rak’n’Roll
W historiach Podopiecznych Fundacji Rak’n’Roll bardzo często pojawia się zaskoczenie diagnozą, zagubienie i lęk, a w kolejnych etapach diagnostyki i leczenia ogromna wdzięczność dla tych, którzy wspierali chorego w drodze przez raka. Nie zawsze są to najbliżsi, często pojawiają się nowi znajomi, którzy podają rękę i dają siłę do robinia kolejnych kroków ku zdrowiu lub opiekunowie z Rak’n’Rolla. To jest szczególnie istotne teraz, gdy wszyscy doświadczamy konsekwencji pandemii.
W obecnym czasie jeszcze mocniej staramy się być blisko naszych podopiecznych i wspierać ich w przejściu przez raka. Wiemy, że system jest skupiony na opanowaniu pandemii koronawirusa i zdarza się, że zapomina o pacjentach onkologicznych. Dlatego tak ważna jest teraz pomoc ludzi dobrej woli – to oni mogą sprawić, że chorzy wrócą na scenę życia – komentuje Łukasz Kościuczuk z Fundacji Rak’n’Roll.
W naszej kampanii chcemy zwrócić uwagę na to, jak ważne dla podopiecznych Rak’n’Rolla jest wsparcie ze strony każdego z nas. Chcemy zachęcić wszystkich by dołączyli do tych dobrych ludzi spod sceny w naszym spocie. – komentuje Rafał Ryś, Associate Creative Director w Saatchi & Saatchi.
Chcieliśmy pokazać jak bardzo potrzebna jest pomoc osobom, które cierpią na nowotwory, ale zrobić to w sposób nietypowy, dlatego szukaliśmy metaforycznego spojrzenia i staraliśmy się uciekać od dosłowności, szukać obrazów odrealnionych.– komentuje reżyser, Andrzej Dragan, Papaya Films.
Działalność Rak’n’Rolla jest możliwa dzięki wsparciu darczyńców, w tym 1% podatku, który jest podstawą działań pomocowych fundacji. O tym jak przekazać 1% podatku można przeczytać na stronie: Przekaż 1%
Kampania wystartowała 19 marca i potrwa do końca kwietnia. W ramach działań powstał spot w formatach 30, 15, 10 i 6 sekund oraz fotosy, które też będą promować przekazywanie 1%. Kampania prowadzona jest w internecie: kampania display i w social mediach i na nośnikach reklamy zewnętrznej: digital OOH. Zaplanowano też działania PR oraz współpracę z influencerami.
To kolejna kampania (po Rak’n’Roll Music i „Niosą nas Wasze KAERESY”), którą Fundacja Rak’n’Roll tworzy z agencjami Publicis Groupe: Saatchi& Saatchi odpowiada za strategię i koncept kreatywny, agencja mediowa Zenith za planowanie i zakup mediów, agencja digitalowo-contentowa LiquidThread odpowiada za współpracę z influencerami, a Prodigious za postprodukcję (obraz, dźwięk oraz retusz materiałów do social media). Spot wyprodukowała Papaya Films, a wyreżyserował go Andrzej Dragan. Zdjęcia do spotu zrealizował Michał Sobociński.