„Mam raka. I do dobrej zabawy potrzebuję procentów…” – to pierwsze słowa kolejnego spotu kampanii „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów”. Bohaterką filmu jest Ola, która w 2016 roku dowiedziała się, że jest chora. W dobrym, godnym i szczęśliwym przejściu przez raka pomaga jej Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj Życie!
Kampania „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” przypomina, że aby pomóc Oli oraz innym chorym wygrać życie Fundacja potrzebuje procentów, ale innych niż może się wydawać. Potrzebuje 1% podatku, który wesprze przejście przez raka. Szczegółowe informacje o tym w jaki sposób można przekazać swój procent podatku znajdują się na stronie Przekaż 1%
Ola, bohaterka spotu „Nie ma zabawy bez procentów” zachęca, by nie odkładać życia na czas leczenia – Pomimo mojej choroby staram funkcjonować jak każdy, na tyle na ile pozwala mi leczenie. W grudniu 2017 roku wyszłam za mąż. Na co dzień robię rzeczy, które dają wiele radości i pozytywnej energii. Przykładowo w tym roku planuję wyjazd na festiwal muzyczny, bo nigdy nie byłam. Chciałabym swoim tańcem zainspirować innych do działania. Musimy stawić temu czoła!
Pierwszym spotem promującym kampanię było wideo Gosi i Dawida, którzy przekonywali, że „Nie ma miłości bez procentów”. – Obydwa spoty wpisują się w DNA Fundacji i inspirują do pozytywnego myślenia. Celem Fundacji Rak’n’Roll jest nieustanne tworzenie nowej jakości w sposobie mówienia o raku, aby zmienić wizerunek choroby w świadomości społecznej – podkreśla Jacek Maciejewski, Strażnik Marki Fundacji Rak’n’Roll.
Dla podkreślenia istoty przelewania procentów, w ramach kampanii „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” powstało specjalne piwo bezalkoholowe o nazwie „KRS 0000 338 803”. Piwo jest bez alkoholu, a więc bez procentów, bo – jak przekonuje fundacja – są one potrzebne gdzie indziej. Jednocześnie etykieta umieszczona na butelce dokładnie informuje, jak wesprzeć fundację, a nazwa produktu, pomaga zapamiętać numer, który należy później wpisać w deklaracji podatkowej. Bezalkoholowe piwo wraz z informacją o akcji jest dostępne w popularnych lokalach gastronomicznych w całym kraju a także na Frisco.pl.
Za stronę koncepcyjno-kreatywną kampanii odpowiada agencja Grey Group Poland. W realizację projektu zaangażowały się także pro bono agencja PR Cohn&Wolfe, a także dom produkcyjny Shootme, Wołowski & Partners Studio, IndaHash, Lettly oraz dom mediowy MediaCom.