Wierzymy, że dobre rytuały i nawyki są podstawowym narzędziem pomagającym zachować zdrowie – będziemy to powtarzać tak długo, dopóki ktoś nie przedstawi bardziej skutecznej metody troszczenia się o siebie. Chcemy podpowiadać to przede wszystkim tym, które dbania o swoje zdrowie dopiero się uczą – nastolatkom wchodzącym w dorosłość.
Z przyjemnością włączamy się więc w organizowaną przez Avon kampanię edukacyjną „Normalne, że ich dotykam”. Projekt jest dla nas wyjątkowy nie tylko ze względu na temat, którego dotyczy, ale przede wszystkim ze względu na jego odbiorczynie – dziewczyny od 16. roku życia – młode kobiety, które dopiero poznają swoje ciało.
Avon i Rak’n’Roll łączą siły
Avon od wielu lat pomaga kobietom zadbać o swoje zdrowie (wspólnie realizowaliśmy już 5 edycji kampanii profilaktycznych). Tym razem marka postawiła sobie za cel zwiększenie świadomości dziewcząt na temat tego, jak ważne dla profilaktyki jest poznanie swoich piersi i ich regularne sprawdzanie (według Raportu Narodowego Testu Zdrowia Polaków z 2021 roku aż 95% dziewcząt w wieku 14-16 lat oraz 58% młodych kobiet w wieku 19-25 lat nigdy nie uczestniczyło w zajęciach dotyczących profilaktyki raka piersi). W ramach kampanii „Normalne, że ich dotykam” wspieramy markę Avon w promowaniu przełamywania barier związanych z dotykaniem własnego ciała, a także uczymy, jak robić to prawidłowo.
Dziewczyno, poznaj swoje ciało!
Kampania „Normalne, że ich dotykam” prowadzona jest w duchu body positive – idei szacunku i akceptacji ciała niezależnie od tego, w jaki rozmiar pozwala się zamknąć.
- Ambasadorką kampanii została Natalia Nykiel, która specjalnie dla Avon stworzyła piosenkę „O sobie”. Artystka zachęca nią młode dziewczyny do poznawania własnego ciała.
- Kampanię promuje spot w duchu body positive.
- Video będzie promowane szeroko w mediach społecznościowych: na Instagramie, Facebooku, YouTube, TikToku oraz Spotify.
- Dodatkowo, by zaangażować nastolatki i zachęcić je do przyjrzenia się swoim piersiom, 1-16 października na TikToku zostanie zorganizowany konkurs. Zadaniem uczestniczek będzie zatańczenie do singla Natalii i zakończenie swojego tańca gestem samobadania, który artystka wykonuje w teledysku.
Lekcje samobadania piersi w szkołach
Kampania obejmuje również działania edukacyjne w szkołach. Przeszkolone przez instruktorki z Rak’n’Rolla ekspertki Avon bezpłatnie przeprowadzą lekcje samobadania piersi aż w 100 szkołach w Polsce. Scenariusz zajęć jest zgodny z podstawą programową lekcji biologii, wychowania do życia w rodzinie i wychowania fizycznego. Placówki edukacyjne mogą zgłaszać się do programu przez stronę: www.avon.pl/programedukacyjny
Oswajamy samobadanie piersi
Razem z Avon od 2018 roku pokazujemy, jak ważne jest świadome i regularne potwierdzanie zdrowia piersi. Kampaniami „Coś do nich mam” oraz „Dzień na U” zachęcaliśmy Polki do regularnego wykonywania badań USG.