1,5% podatku to energia, której używamy do pomagania – i to dosłownie, bo to właśnie 1,5% jest podstawą finansowania naszych działań pomocowych. W 2024 roku z pomocy Rak’n’Rolla skorzystało niemal 75 tys. osób!
Pomagamy wyjść z raka, otrząsnąć się i odważnie iść dalej. Działamy na rzecz zdrowych wyborów, zachowań i otaczania siebie troską na co dzień. Zresztą, sprawdźcie sami, ile dobrego udało się zrobić – wszystko jest tutaj. A przy okazji, fajnie, że od tylu lat ekipa z Publicis Groupe jest z nami w tej robocie!
Pierwsza edycja kampanii „Daj z siebie 1,5%” uruchomiona w 2024 roku, czerpała inspirację z kulturowej obsesji na punkcie „dawania z siebie 100%”. Jej przekaz był prosty: żeby pomóc, nie trzeba być na pełnych obrotach – wystarczy 1,5%.
Hasło tegorocznej kampanii wzbogaciliśmy o hasło „Prosty gest, a jak pomaga”, a komunikat wizualny – o mnogość gestu małego palca, który symbolizuje niewielkie, lecz znaczące wsparcie. Podobnie, jak przy pozostałych kampaniach, siłą komunikacji jest również unikalna tonalność. Koncentrujemy się na ukazywaniu siły i wzmocnienia, unikając natomiast eksponowania bólu i cierpienia.
Dziękujemy!
Kampania „Daj z siebie 1,5%. Prosty gest, a jak pomaga” jest kolejnym wspólnym projektem Fundacji Rak’n’Roll i agencji Publicis Groupe: Saatchi & Saatchi odpowiada za strategię, koncept kreatywny, nadzór produkcyjny oraz koordynację prac, Zenith – strategiczne planowanie i zakup mediów, Prodigious –- za udźwiękowienie. Spot wyprodukowała Papaya Films, a wyreżyserował go Daniel Jaroszek. Postprodukcją zajęło się Vein Postproduction. Zdjęcia do spotu zrealizowała Paulina Kowol. Kampanie Fundacji Rak’n’Roll i agencji Publicis Groupe na przestrzeni ostatnich pięciu lat zdobyły szereg nagród w konkursach Effie, KTR, Innovation i IAB MIXX Awards.