Syrenka Warszawska kolejny raz postanowiła wesprzeć Rak’n’Rolla w zachęcaniu Was do potwierdzania swojego zdrowia, czyli wykonania badań profilaktycznych. Dzięki wsparciu Nationale-Nederlanden i Avon znów mogła „zniknąć z pomnika” i narobić (słusznego) hałasu!
- Tegoroczna odsłona akcji Dzień na U to już czwarta edycja kampanii zainicjowanej przez Rak’n’Roll i wspieranej przez Avon, która zachęca do regularnego potwierdzania zdrowia. W tym roku dołącza do nas również Nationale-Nederlanden.
- Kontekstem, w którym zostały osadzone działania związane z inicjatywą, jest różowy październik i Europejski Dzień Zdrowia Piersi.
- Jednak Dzień na U to nie tylko święto kobiet – chcemy, by każdy ustanowił jeden dzień w roku jako ten, w którym robi coś dla siebie i idzie potwierdzić zdrowie, czyli wykonuje badania profilaktyczne.
Dzień na U to dzień wolny, który każdy może (i powinien!) wyznaczyć sobie na zrobienie badań profilaktycznych – potwierdzenie swojego zdrowia. Dzień na U to również program fundacji Rak’n’Roll, w ramach którego pracodawcy umożliwiają pracownikom wykonanie tych badań w trakcie godzin pracy.
Syrenka idzie (płynie?!) dalej
Na potrzeby tegorocznej edycji Dnia na U powstał spot, w którym Warszawska Syrenka odgrywana (jak w poprzedniej edycji) przez Aleksandrę Hamkało wciela się w role sprzedawczyni w rybnym, fryzjerki i pogodynki. Umożliwia tym samym Pani Wandzi (postaci fikcyjnej) i Klaudii Kroczek (pogodynce) wyjście na USG i potwierdzenie zdrowia piersi. Lara Gessler, Iga Krefft, Zosia Ślotała, Jagna Niedzielska, Marta Wierzbicka i Zofia Zborowska, mogą dzięki temu bez zmiany planów udać się do salonu fryzjerskiego czy zrobić zakupy w sklepie rybnym, w których chwilowo biznesem zajmuje się właśnie Syrenka (pracujące w tych miejscach kobiety wybrały się na badania). Zniknięcie Syrenki szokuje również Mery Spolsky, Natalię Klimas, Marię Dębską i Melę Koteluk, które spacerując po Bulwarach Wiślanych, oczekiwały, że zobaczą warszawską legendę. Czy pogodzą się z jej (chwilowym) zniknięciem? Odpowiedź znajdziecie w spocie:
Za tegoroczną strategię oraz koncept kreatywny kampanii odpowiada agencja DDB Warszawa, która już po raz czwarty angażuje się w kampanię Dzień na U. PHD Media Direction jest odpowiedzialne za planowanie mediów. Za produkcję odpowiada Papaya Films, postprodukcję Rio De Post, a dźwięk Głośno. Muzyka, którą można usłyszeć w spocie to podkład utworu autorstwa Mery Spolsky – jednej z Ambasadorek akcji, która wystąpiła też w wideo. Za działania PR, w tym media relacje, proaktywne prowadzenie biura prasowego, pozyskanie ambasadorów do akcji oraz kompleksowe działania w ramach współprac z influencerami odpowiada agencja Big Picture. Wszystkie podmioty zaangażowały się w kampanię pro publico bono.
Dzień na U proponuje pracownikom coraz więcej firm
Wysiłki Fundacji Rak’n’Roll wspierają pracodawcy, którzy przystępując do Programu Dzień na U, ułatwiają wszystkim swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach godzin pracy, np. poprzez:
• przyznanie czasu wolnego na badania,
• przekazanie pakietu medycznego,
• zorganizowanie badań na terenie firmy.
Już prawie 30 000 osób w 32 firmach dostaje czas na potwierdzenie zdrowia od swoich pracodawców. Avon jest pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła Dzień na U dla wszystkich swoich pracowników. Dodatkowy w pełni płatny dzień w roku na profilaktykę to również nieodłączny element pracy w Fundacji Rak’n’Roll oraz agencji DDB Warszawa a od tego roku również w Nationale-Nederlanden, które dołączyło do partnerów kampanii.
Wśród firm z Dniem na U znajdują się również: Alior Bank, Aurero, Baltic Control, Bee Talents, Big Picture, Broadway Beauty, Bridgestone, DHL Express Poland, Digitalx, Gizmi, Grupa ANG S.A. (dawniej ANG Spółdzielnia), Grupa naTemat, HSS Work, Ilabo, Infemini Medi Home, Leonardo Hotels, MIYA Cosmetics, newonce, PHD Media Direction, Reckitt, RRG Warszawa, Setapp, SIX Global Services AG S.A., SolveQ, „Społem” Tarnowska Spółdzielnia Spożywców, Travelist, Urząd m.st. Warszawy, Varico.